A big year for Remy-related blog posts at Media Nation

265077699_ec8da74abf_o

Photo (cc) by Paul. Some rights reserved.

On Tuesday I posted WordPress’ robo-generated report on my year in blogging. But you knew I wasn’t going to stop there, didn’t you? For the past several years I’ve been writing an end-of-the-year round-up of my top 10 posts. It’s always interesting to me to see what resonates most with my readers.

These lists always come with caveats, and this year’s has a big one. Starting last spring, I began offering what I thought were my better blog posts to my friends at WGBHNews.org, who published them first and promoted them on social media. Though I later reposted them on Media Nation, they had already lost a lot of their juice by that point. So it’s hard to know what my top 10 list really means. Maybe I should call this list “The Best of the Rest.”

And away we go.

1. Is Jerry Remy’s broadcasting career finally over? (March 23). The answer, as it turned out, was “no.” But following a devastating story in The Boston Globe by Eric Moskowitz on Remy’s homicidal son, Jared, and the lengths to which Jerry Remy and his wife, Phoebe, had enabled his violent behavior, it sure looked that way, if only for a brief moment. Within days, though, Jerry Remy was back in the broadcast booth, yukking it up uncomfortably with Don Orsillo during Red Sox games. There was all kinds of internal intrigue to this. Both the Globe and the Red Sox are owned by John Henry, who is also a part-owner of Remy’s employer, New England Sports Network. (Page views: 7,714.)

2. Boston.com retracts claim about racist email from professor (Dec. 11). In early December, Boston.com had a phenomenon on its hands: contentious, legalistic emails from Harvard Business School professor (and lawyer) Ben Edelman complaining to a Chinese restaurant about having been overcharged by $4. But then the Boston Globe Media-owned site overreached. Hilary Sargent, who had written the original story, cowrote a follow-up reporting that Edelman had sent one of the owners, Ran Duan, a racist email. It couldn’t be verified, and the story was pulled back. It got worse: It turned out that Sargent had also designed a T-shirt making fun of Edelman that she was selling online. Sargent, the site’s deputy editor (the top editing job was vacant), was suspended for a week. David Bernstein has a good overview of the whole affair at Boston magazine. (Page views: 2,827.)

3. Boston.com’s anonymous sports blogger to be unmasked (March 24). (Page views: 2,648.)

4. Meet the Obnoxious Boston Fan (March 25). I am startled that these two posts received the attention that they did. After the Globe’s exposé about the Remy family, an anonymous Boston.com blogger who writes as the Obnoxious Boston Fan posted a harsh commentary about Remy. It struck me as inappropriate that a Globe-affiliated site would allow anonymous attacks on anyone. Globe digital adviser David Skok told me that Mr. OBF would soon drop the anonymity — and in my follow-up post, I was able to identify him ahead of the official unveiling as Bill Speros. (Page views: 2,178.)

5. Big moves as Globe prepares to expand its business section (Nov. 13). (Page views: 1,870.)

6. Eagan leaves Herald, will write for Globe’s Catholic site (July 30). (Page views: 1,685.)

7. Globe executive announces digital moves (July 29). Probably the biggest ongoing local media story is Boston Globe owner John Henry’s various investments in growth — a new weekly political section (Capital), a Catholic website (Crux) and an expanded business section. These three posts documented a few of those developments. (Page views: 1,609.)

8. Jared Remy joins his dad in attacking Margery Eagan (April 25). The fourth Remy-related item in the top 10. Eagan, then with the Boston Herald, had the temerity to criticize Jerry Remy in her column. Jerry Remy went after her on the air — and Jared Remy joined in from his prison cell. (Page views: 1,495.)

9. Globe to offer buyouts to some staff members (Aug. 1). Not all the news from Globe headquarters in 2014 was about investment and expansion. Even as the news organization grew, it announced cuts in other areas. (Page views: 1,338.)

10. Boston Herald loses libel suit over false prison sex story (March 19). The plaintiff, Joanna Marinova, was awarded $563,000 over a story that falsely claimed she had engaged in “sexual acts” with an inmate during a 2009 trip to Bridgewater State Prison. Marinova and state Rep. Gloria Fox had visited the prison in order to investigate claims of inmate abuse. (Page views: 1,187.)